Jon Aizpurua, Poltsiko Antzerkia jaialdiaren zuzendaria

Jaialdiaz eta, orokorrean, mikroantzerkiaz hitz egin digu.


Transcription:[+] Transcription:[-]

1.    Nola hasi zen Poltsiko Antzerkia jaialdia?
Orain dela 27 urte hasi ginen Poltsiko Antzerki jaialdi honekin, orain mikroantzerkia deitzen dioguna. Bere garaian, gure helburua zen alde batetik, ez-ohiko diren espazioetan antzerkia egitea. Ez antzerkia bakarrik, barietateak (askotarikoak), ez dira bakarrik antzerkia ulertzen dugun bezala, barietateak dira. Eta beste aldetik ere formatu txikikoak. Orduan, hasi ginen kultur etxeak geneuzkan auzoetan poltsiko antzerkia egiten, orain dela 27 urte, tabernetan. Horrela, iristen ginen normalean antzokietara ez doan publikoarengana eta gainera, formatu txikiko, aukera gutxiago dauzkatelako formatu txikiko antzerkiak nolabait egiteko, antzoki batean formatu txikiko antzerkiak ez baitira egiten. Orduan, hori izan zen helburua; bi helburu horiekin hasi ginen.

2.    Zergatik Poltsiko Antzerkia izena?
Gu hasi ginenean, orain dela 27 urte, Poltsiko Antzerkia horrela jarri genion izena, poltsikoan eramateko zerbait zelako. Garai horretan, kultur etxeetan espazio eszenikorik ez zegoen, orduan garrantzitsua iruditzen zitzaigun auzoetara horrelako antzerki txikiak eramatea. Guk garai horretan ez genion deitu mikroantzerkia Poltsiko Antzerkia baizik, poltsiko batean sartzen zelako, eta hortik sortu zen kontzeptua.

3.    Nork ikusten du mikroantzerkia?
Aldagai diferenteak (desberdinak) daude: lehenengoa da zer antzerki-mota, ez? Segun zer antzerki mota den publikoa diferentea da. Baina beste aldagai inportante (garrantzitsu) bat dago ere, non egiten den, taberna. Taberna batzuetan, agian publiko gazteagoa dago, orduan, guk ere ondo pentsatu behar dugu publiko horretara iristeko zein motatako antzerkia eraman dezakegun, ez? Eta beste taberna batzuetan, publikoa ez da hain gaztetxoa eta orduan… Orduan, alde batetik, emanaldia, eta beste aldetik, inportantea (garrantzitsua) da taberna. Eta taberna horrek duen publikoa, berez duen publikoa, horretara iristeko. Bi aldagai horiek kontuan harturik, Poltsiko Antzerkia egiten dugu.

4.    Zailtasun gehiago dago istorio bat kontatzeko?
Kontatuko dizuet Ramon Agirrek, aktoreak, esaten duena, ez? Publikoarekin harremana oso oso hurbila da eta horrek asko eragiten dizu. Eta askotan, egiten duena da daukazun emanaldi hori guztiz diferentea (desberdina) ateratzea, segun non zauden eta segun zer motatako publikoa daukazun. Publiko bat oso entregatua izan daiteke eta berez, istorioan hasieratik asko sartzen dena, eta gero beste batzuk askoz hotzagoak, ez? Publikoaren arabera, emanaldia diferente (desberdin) atera daiteke ere, publikoarekin dagoen estutasun hori edota hurbiltasun hori, garrantzia handia dauka emanaldia egiterakoan.
 

B2
02-16-2018
  • Malutafilms
16141128
00:03:54
1715