Irakasleen hausnarketari buruzko sail honetako lehen liburua Farrell-en Reflective Practice in ELT da, eta hizkuntza-irakasleen gogoetari buruzko informazio zehatza eta eguneratua eskaintzen die irakurleei. Liburu horren l. kapituluan, ikaskuntza kooperatiboari buruzko informazio praktikoa ematen zaie irakurleei. Kapitulua ikaskuntza kooperatiboaren historiaren berri emanez hasten da, 1970eko hamarkadatik aurrerako aitzindariak nabarmenduz, eta, aldi berean, mende beraren hasierako eta XIX. mendeko aurrekariak aipatzen dira, baita askoz lehenagokoak ere. Ikaskuntza kooperatiboaren sustraiak kultur tradizioan ere aurki daitezke, jarraian aztertuko dugunez. Ikaskuntza kooperatiboaren ezaugarri nabarmenetako bat da teoria ugariren babesa duela, bai hezkuntzan, oro har, bai hizkuntzen irakaskuntzan. Jarraian, teoria horiek deskribatuko ditugu eta, segidan, ikaskuntza kooperatiboari buruz egin diren eta egiten ari diren ikerketa ugarietako batzuen errepaso laburra egingo dugu.