irudia
Autor: Dieter Thoma

Strategic attention in language testing : metacognition in a yes/no business English vocabulary test

This book approaches the empirical validation of a popular method of assessing lexical knowledge - the yes/no vocabulary test or lexical decision task - from an interdisciplinary perspective. Each of its chapters sets out a distinct phase of the research along the development of a business English vocabulary test. The book offers a linguistic discussion of business English vocabulary, a psycholinguistic discussion of what aspects of linguistic knowledge and (meta)cognitive processing mechanisms are involved in completing the task, a psychometric-methodological discussion of how these aspects are measured and scored, and an applied discussion of the usefulness of the test. Thus, it is of interest to researchers, students, and professionals from a range of disciplines.
39355
La colección Escuela Inclusiva trata de la diversidad y de cómo afrontarla en la escuela y ha sido pensada para ayudar a los docentes que desean dar respuestas adecuadas a todo el alumnado desde un enfoque inclusivo. Así, este libro trata sobre la detección, evaluación, orientación e intervención educativa en relación con el alumnado que presenta dificultades en el aprendizaje de la lectura, sea en los momentos iniciales o a lo largo de su escolaridad. En este libro encontraréis propuestas, criterios, instrumentos, orientaciones y ejemplos para que todos los alumnos puedan aprender y participar en el aula junto a sus compañeros.