• Euskararen bilakaera soziolinguistikoa (1981-2011), laburpena

    Euskararen bilakaera soziolinguistikoa (1981-2011), laburpena

    Hemen aurkezten dugun liburuxka Euskararen bilakaera Soziolinguistikoa (1981-2011) izeneko proiektu zabalago baten laburpena da. Proiektua Eusko Jaurlaritzaren Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzarekin elkar lanean egin du Soziolinguistika Klusterrak, eta horren bitartez, 30 urteetan euskararen presentzia sozialak izan duen aurrera-atzerakoa aztertu nahi izan da modu sakon eta zehatzean. Egitasmoaren azterketa-gaiak hiru ardatz ditu: euskararen transmisioa eta gaitasuna, euskararekiko iritzi eta motibazio subjektiboak eta euskararen erabilera. Bi egiteko nagusi planteatu dira hasieratik: alde batetik, azken 30 urteko ibilbidean bilakaeraren deskripzioa osatzea, eta bestetik, aurrera begirako erronkak identifikatzea. Hemen aurkezten dugun liburuxka honek Iñaki Martinez de Lunak, Xabier Erizek eta Mikel Zalbidek idatziriko txosten nagusien edukiak bildu ditu, egileek eurek laburtuta (liburuxka gaztelaniaz eta ingelesez ere argitaratuko da). Irakurketa interesgarri bezain sakona egiteko aukera baliatu, eta hausnarketa eta proposamenetan murgiltzera gonbidatzen dugu irakurlea.

    Euskararen bilakaera soziolinguistikoa (1981-2011), laburpena
  • Tribuarenberbak

    Tribuarenberbak

    ETBko Tribuaren Berbak saioko materiala erabiliz, euskarari eta Euskal Herriko eleaniztasunari buruzko oinarrizko ezagutza soziolinguistikoa lantzea da material honen oinarria.

    Tribuarenberbak

Applied linguistics

  • Microparameters in the grammar of Basque

    Microparameters in the grammar of Basque

     This book is an endeavor to present and analyze some standard topics in the grammar of Basque from a micro-comparative perspective. From case and agreement to word order and the left periphery, and including an incursion into determiners, the book combines fine-grained theoretical analyses with empirically detailed descriptions. Working from a micro-parametric perspective, the contributions to the volume address in depth some of the exuberant variation attested in the different dialects and subdialects of Basque. At the same time, although the contributions focus mainly on Basque data, cross-linguistic evidence is also presented and discussed. After all, the goal pursued in this book is to attempt to explain variation in Basque as a particular instantiation of variation in human language at large. The volume presents and analyzes a wide range of empirical phenomena, many typologically marked among European languages, and will therefore be a welcome resource to linguists looking for detailed description and/or theoretical discussion.

    Microparameters in the grammar of Basque
  • Second language acquisition

    Second language acquisition

     This textbook approaches second language acquisition from the perspective of generative linguistics. Roumyana Slabakova reviews and discusses paradigms and findings from the last thirty years of research in the field, focussing in particular on how the second or additional language is represented in the mind and how it is used in communication. The adoption and analysis of a specific model of acquisition, the Bottleneck Hypothesis, provides a unifying perspective. The book assumes some non-technical knowledge of linguistics, but important concepts are clearly introduced and defined throughout, making it a valuable resource not only for undergraduate and graduate students of linguistics, but also for researchers in cognitive science and language teachers.

    Second language acquisition
  • Euskara irabazteko bidean

    Euskara irabazteko bidean

     Sentsazioa da. Giroa. Nahia ere bai. Euskara biziberritzeko bidean aldaketak datozen sentsazioa. Aurrerapena egin du euskarak azken hamarkadetan. Aurrerapen handia. Baina bide luzea dago aurretik. Beste egoera bat zabaltzen ari da. Orain arteko erronkei beste batzuk eransteko garaia: ezagutzari erabilera, aldekotasunari aktibazioa, bihotzari mingaina. Giroa. Elkarlanerako bide sendoagoak ere hasi dira urratzen euskalgintzako eragileak. Aldaketa politikoaren arrastoa nabari da euskararen arloan ere; akordioen bidea zabaltzen ere hasi dira han-hemen. Eta nahia. Batez ere nahia. Egoera aldatzeko nahia nabari da batean eta bestean, etsipen kutsutik aldentzekoa, egoera berriari egoki erantzutekoa, euskara irabazteko bidean jartzekoa. Sentsazioa da. Giroa. Nahia ere bai: bidea egiteko. Bidea irabazteko. Euskara irabazteko. Euskarak irabazteko.

    Euskara irabazteko bidean

Basque library

  • Eskola kulturaniztunetan irakastea eta ikastea

    Eskola kulturaniztunetan irakastea eta ikastea

     Liburu honek eskolek eta irakasleek izan ditzaketen ikuspegien eta estrategien adibideak eman nahi ditu, zertarako eta eskola eta ikasgela kulturaniztunetako ikasle guztien beharrei erantzuten dieten hezkuntza-esperientziak eskaintzeko. Ideia asko bereziki lagungarri gertatuko zaizkie etorkin berriak hartzen dituzten eremuetako hezitzaileei. Liburua eskola eta eskolabarruti eleaniztun, kulturaniztun eta arrazaniztunetako irakasle, zuzendari eta curriculum-aholkulari guztientzat idatzia da. Praktiketan ari diren irakasleek eta eskola kulturaniztunetan lan egiteko prestatzen laguntzen dieten hezitzaileek ere aurkituko dituzte lanerako iradokizun eta ideia baliagarriak liburu honetan. Liburu honetako ideia eta gai batzuk, azkenik, hezkuntzaikertzaileei gerta dakizkieke interesgarri aztergai gisa.

    Eskola kulturaniztunetan irakastea eta ikastea
  • Korrespondentziak

    Korrespondentziak

      Hona zein den tragedia shakespearetar eta komedia txe-khovtar baten arteko alde nagusia: Shakespeareren tragedia baten amaieran agertokia gorpuz betea dagoela, pertsonaia hilez, eta beharbada justizia nagusitu da, beharbada. Txekhoven antzezlan baten bukaeran, jende guztia desilusionatua dago, guztiz joa, atsekabetua, adoregabetua; baina bizirik. Eta nik bizitza osoan sinetsi izan dut borroka egin behar genukeela, ez gatazka baten amaiera zoriontsu bat izateko –gatazken amaiera zoriontsuetan ez dut nik sinesten–, soluzio txekhovtar bat izateko baizik. ––––––––––––––––– Dallimi kryesor ndërmjet një tragjedie shekspiriane dhe një komedie çehoviane është se në mbyllje të një tragjedie të Shekspirit skena është e mbuluar me kufoma dhe se drejtësia ndoshta do të ngadhënjejë – ndoshta. Në mbarim të një drame të Çehovit, të gjithë janë të trishtuar, zemërthyer, të zhgënjyer, të dërrmuar, por të gjallë. Dhe unë tërë jetën kam besuar që duhet të luftojmë jo për një përfundim të lumtur të një konflikti – nuk besoj në përfundimet e lumtura të konflikteve, – po për një zgjidhje çehoviane. ––––––––––––––––– La principal diferencia entre una tragedia de Shakespeare y una comedia de Chejov es que al finalizar una tragedia de Shakespeare el escenario está cubierto de cadáveres y quizás –solo quizás– se haya impuesto la justicia. Al término de una comedia de Chejov, todo el mundo está decepcionado, afligido, derrotado o desencantado, pero vivo. Y toda mi vida he pensado que deberíamos luchar no por un final feliz del conflicto –nunca he creído en los finales felices de los conflictos–, sino por una solución chejoviana.

    Korrespondentziak
  • Neronek tirako nizkin

    Neronek tirako nizkin

    Hirugarren berrargitarapena: 1964, 1994, 2016. Sebastian Salaberria bat-bateko bertsolari, bertso jartzaile eta idazlearen bertso eta testuekin osatutako eleberri autobiografikoa da.  

    Neronek tirako nizkin

Teaching materials

  • Life : advanced

    Life : advanced

    NGL Life is driven by rich National Geographic content and the fundamental values of inspiring people to care about the planet, celebrating human achievement and exploring diversity. This material is brought together in a design that is unique in an ELT context while the language syllabus surpasses expectations.   A practical, competency-based syllabus helps learners in their development of grammar, vocabulary, functions, pronunciation and skills through appropriate communicative tasks. Real life lessons model and practise everyday functions, preparing learners to use language in the real world. National Geographic video on the DVD allows teachers to bring lessons to life. The carefully designed Critical thinking syllabus challenges learners to understand texts at a deeper level. Vocabulary is introduced thematically, with additional emphasis on key words and word building in Word focus and Word building sections.   Life advanced components:   Student's book with DVD Workbook with audio CDs Teacher's book and class audio

    Life : advanced
  • Preparación al diploma de español : nivel B1

    Preparación al diploma de español : nivel B1

    Este libro permite a los alumnos prepararse para el Diploma de Español, Nivel Inicial, B1. Incluye un CD audio con acentos hispanos.  Presenta ocho modelos de exámenes completos, similares a los reales.  Al final del libro se ofrecen unas pautas para los exámenes en las que el alumno encontrará muchos consejos útiles para enfrentarse a las pruebas con éxito.

    Preparación al diploma de español : nivel B1
  • Nuevo prisma. B1

    Nuevo prisma. B1

     Es un curso de español estructurado en seis niveles que sigue un enfoque comunicativo, orientado a la acción y centrado en el alumno, con el fin de fomentar el aprendizaje de la lengua para la comunicación en español dentro y fuera del aula. El Libro del profesor es una guía completa que incluye dinámicas y alternativas a las actividades propuestas en el Libro del alumno, justificación metodológica de las mismas, fichas y proyecciones, solucionario y transcripciones de las actividades, referencias cruzadas al libro de ejercicios y al material que aparece en la ELEteca.  

    Nuevo prisma. B1

 

 

Brochure

 

 

Opening Hours

Monday, Tuesday, Wednesday and Thursday: 8:30-15:00
Friday: 8:30-14:30 

Summer opening hours (June, July, August, September)
From Monday to Friday: 8:30-14:30

Get in touch with us

HABE Liburutegia
Vitoria-Gasteiz, 3 4.a
20018 Donostia-San Sebastián
943-022602 / 943-022604
liburutegi@habe.eus map

 

 

  

 

Borrow eBooks

 

 

 

 

Visit HABE's profile on Pinterest.